خرید اینترنتی فرش سجاده ای

خرید آنلاین سجاده فرش

برخی از خریداران فرش مسجدی، به دلیل نبود کارخانه بافت فرش ماشینی در نزدیکی منطقه‌ی خود و همین‌طور به علت صرفه‌جویی در زمان، ناچاراً مجبور به خرید اینترنتی فرش سجاده ای برای مسجد و نمازخانه خود هستند.

امروزه خرید آنلاین هر محصولی متداول شده و تقریبا می‌توان گفت که فروش اینترنتی در ایران کاملا جا افتاده است؛ البته همواره افراد سودجو و کلاهبردار در کمین هستند تا از اعتماد مردم سوءاستفاده کنند.

پس اگر شما قصد خرید آنلاین سجاده فرش دارید باید 2 گام مهم را بردارید:

  1. اولین گام یافتن فروشنده‌ی مطمئن (ترجیحا خرید مستقیم از کارخانه) 
  2. دومین گام، طی کردن مراحل ثبت سفارش اینترنتی فرش سجاده

 

در ادامه هر یک از این دو گام را برای شما کاملا توضیح خواهیم داد تا بدون دغدغه یک خرید مطمئن داشته باشید:

خرید اینترنتی فرش سجاده ای

خرید اینترنتی فرش سجاده ای از کارخانه

همانطور که می‌دانید کارخانه‌های تخصصی بافت سجاده فرش بسیار محدود هستند و در شهرک‌های صنعتی فرش می‌توانید به دنبال آن‌ها بگردید. به طور کلی مهم‌ترین شهرک‌های صنعتی بافت فرش ماشینی، در دو شهر کاشان و مشهد قرار دارند. کاشان به دلیل نزدیکی مسافت به 3 شهر تهران، قم و اصفهان، به عنوان پایتخت فرش ماشینی ایران نامیده می‌شود و بیش‌تر شرکت‌های سجاده باف هم در کاشان هستند.

چرا برای خرید اینترنتی فرش سجاده ای مطمئن باید مستقیماً از کارخانه خرید کرد؟

اول برای اینکه بخواهید مبلغی را به عنوان بیعانه واریز کنید، می‌توانید حساب شرکتی و رسمی آن شرکت را دریافت کنید و مبلغ را مستقیماً به حساب شرکت سجاده فرش واریز کنید تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید.

دوم اینکه دیده شده برخی از افراد واسطه از ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و هر متر مربع را با مبالغی حدود 40 تا 50 هزار تومان بیش‌تر از کارخانه به فروش می‌رسانند؛ که البته خودتان می‌دانید چون فرش‌های سجاده در متراژهای بالا خریداری می‌شوند، حتی 1000 تومان هم چه اختلاف قیمتی را می‌تواند ایجاد کند.

خرید اینترنتی فرش سجاده ای مساجد

پیش از ادامه دادن توضیحات، فیلم چند ثانیه‌ای زیر را از محل کارخانه فرش سجاده سبحان ببینید تا با محیط شرکت و نحوه‌ی بافت فرش مسجد آشنا شوید:

پخش ویدیو

مراحل ثبت خرید اینترنتی فرش سجاده ای

اگر می‌خواهید به صورت اینترنتی برای مسجد و یا نمازخانه‌ی خود فرش تهیه کنید، ابتدا به نمایندگی از هیات امنای مسجد (خیران و بانیان) یک نفر را به عنوان مسئول خرید انتخاب کنید تا کارهای تماس با شرکت، ثبت سفارش و همچنین پیگیری وضعیت سفارش را انجام دهد؛ در واقع بهتر است شخصِ مسئول، رابط بین خریداران (هیات امنا) و فروشنده (کارخانه) باشد تا از چند حرفی اجتناب شود و اشتباهی رخ ندهد.

حالا 7 مرحله‌ی زیر را به ترتیب باید طی کنید تا خرید اینترنتی فرش سجاده ای شما بدون هیچ مشکلی ثبت شود:

1. مشخص کردن متراژ مسجد

پیش از هر چیز بهتر است که متراژ مسجد و یا نمازخانه را مشخص کنیم تا برآورد اولیه از میزان رول سجاده فرش مورد نیاز و همچنین قیمت تخمینی را داشته باشیم.

از آنجاییکه ما با متر مربع کار داریم، مانند نمونه عکس زیر، یک نقشه‌ی بسیار ساده و دستی روی کاغذ رسم کنید و در آن سه مورد مهم را مشخص کنید:

  1. طول مسجد
  2. عرض مسجد
  3. جهت قبله
نقشه مسجد برای خرید اینترنتی فرش سجاده

نکته‌ 1:

موارد دیگر مانند قناسی و متراژ داخل محراب را هم مشخص کنید چرا که در متراژ نهایی و میزان پرتی تاثیرگذار خواهد بود.

نکته 2:

تعداد ستون‌ها را نیاز نیست مشخص کنید به این دلیل که فرش سجاده ای باید برای کل مساحت مسجد یا نمازخانه بافته شود و سپس نصاب هنگام نصب فرش، دور ستون‌ها را برش خواهد داد.

2. انتخاب جنس نخ فرش سجاده

در مرحله‌ی دوم انتخاب جنس نخ فرش مسجدی مهم‌ترین مرحله می‌باشد چرا که روی قیمت فرش سجاده ای تاثیر مستقیم دارد. به طور کلی باید بگوییم رایج‌ترین نخ‌ها در بافت سجاده فرش، 2 نوع نخ اکریلیک و پلی استر هستند که نخ اکریلیک بهترین کیفیت نخ را دارا می‌باشد. در این قسمت شما براساس میزان مبلغی که می‌خواهید هزینه کنید باید جنس نخ را انتخاب کنید.

ما در اینجا فقط 2 نوع نخ اکریلیک و پلی استر را معرفی کردیم ولی نخ‌های دیگری هم در بافت فرش نمازخانه و مسجد به کار می‌روند که مزایا و معایب هر یک را به صورت مفصل در مقاله‌ی زیر توضیح داده‌ایم (برای توضیحات کامل روی دکمه‌ی سبزرنگ کلیک کنید):

توجه: شما می‌توانید از طریق تماس با مدیریت فروش شرکت فرش سبحان، در مورد انتخاب نخ مناسب با بودجه‌تان راهنمایی بگیرید.

خرید اینترنتی فرش سجاده کاشان

3. انتخاب شانه سجاده فرش

در مرحله‌ی سوم باید تعداد شانه و تراکم را انتخاب کنید که این مورد هم در قیمت نهایی فرش مسجد شما تاثیرگذار خواهد بود. در واقع شانه و تراکم همان تعداد گره‌های فرش ماشینی هستند که هر چقدر تعداد این گره‌ها در بافت بالاتر رود، فرش سجاده با کیفیت‌تر و با دوام‌تر می‌شود.

فرش‌های سجاده با انواع مختلف شانه و تراکم قابل بافت می‌باشند که برای آشنایی کامل با همه‌ی آن‌ها می‌توانید به مقاله‌ی زیر رجوع کنید که به صورت مفصل همراه با فیلم توضیح داده شده است: (همچنین از طریق تماس با مدیریت فروش شرکت، در مورد شانه و تراکم برای شما توضیح مختصری خواهند داد.)

4. انتخاب طرح و رنگ فرش مسجد

انتخاب طرح و رنگ جهت خرید اینترنتی فرش سجاده ای به سلیقه‌ی خریداران و هیات امنای مساجد مربوط می‌باشد. به طور معمول طرح و رنگ تاثیری در قیمت نهایی فرش مسجد شما نخواهد داشت.

طرح‌های سجاده فرش شامل فرش محرابی و فرش غیرمحرابی می‌باشد و رنگ‌های پرفروش و متداول هم رنگ‌های سبز یشمی و آبی فیروزه‌ای هستند. برای دیدن همه‌ی طرح‌ها و رنگ‌های موجود شرکت سبحان (صنایع فرش ثریا کویر کاشان) بر روی دکمه‌ی زیر کلیک بفرمایید:

خرید آنلاین فرش سجاده‌ای مسجد

5. بیعانه جهت خرید اینترنتی فرش سجاده

پس از مشخص شدن متراژ و نوع سجاده فرش (جنس نخ و شانه) و همچنین طرح و رنگ، مدیریت فروش شرکت فرش سبحان پیش فاکتوری را برای شما تنظیم کرده و از طریق واتساپ و یا فکس برای شما ارسال می‌کند.

در این پیش فاکتور قیمت هر متر مربع و قیمت کل فرش مسجدی محاسبه گردیده و در صورت تایید آن مبلغی را به عنوان پیش‌پرداخت به حساب شرکت واریز می‌کنید تا سفارش خرید اینترنتی فرش سجاده ای شما ثبت نهایی شود.

پس از نهایی شدن سفارش آنلاین شما، بلافاصله در صف بافت قرار می‌گیرد که زمان بافت و تکمیل فرش مسجد معمولا بین 7 روز تا 15 روز طول خواهد کشید؛ زمان بافت بستگی به متراژ مسجد شما و تعداد سفارشات موجود در صف بافت کارخانه دارد که ممکن است چند روزی کم و زیاد شود.

6. حمل و نصب سجاده فرش تا مسجد

پس از بافت فرش سجاده و تکمیل آن، از شرکت با شما تماس گرفته می‌شود تا روز و ساعت ارسال فرش به محل را همراه نصاب (در صورت نیاز) هماهنگ کنند. این هماهنگی به این دلیل صورت می‌گیرد که اگر شست و شویی نیاز هست انجام بگیرد و حداقل یک شخص جهت راهنمایی و نظارت بر کار نصاب در محل حضور داشته باشد.

خرید اینترنتی سجاده فرش مسجد

7. ارائه فاکتور نهایی و تسویه حساب

پس از اینکه عملیات نصب سجاده فرش‌ها به پایان رسید، یک برگه تحت عنوان حسن نیت کار به شما تحویل داده می‌شود تا در صورت رضایت از کار و نبود مشکل، آن را امضا کنید و کار شرکت به پایان برسد.

پس از پایان کار، فاکتور نهایی توسط نصاب (یا نماینده‌ی شرکت) که متراژ دقیق در آن ذکر گردیده جهت تسویه (نقدی یا چک به همان ترتیب که از قبل با مدیریت فروش شرکت فرش سجاده سبحان به توافق رسیده‌اید) به شما تحویل می‌گردد.

Call Now Buttonتماس بگیرید